Najnowsze wpisy, strona 45


sie 03 2020 W których osiedlach kupują mieszkania inwestorzy...
Komentarze: 0

Którymi projektami mieszkaniowymi szczególnie interesują się osoby lokujące nadwyżki finansowe w nieruchomości? Jakie mieszkania wybierają najczęściej? W jakiej cenie? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl 

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Osoby lokujące nadwyżki finansowe w mieszkania najczęściej wybierają lokale o najmniejszych metrażach, szczególnie jednopokojowe. W okresie rosnącej inflacji dla inwestorów jest to atrakcyjna alternatywa dla niskooprocentowanych lokat. Inwestycje w małe mieszkania są najkorzystniejsze z uwagi na niższy wymagany wkład własny i koszty wykończenia lokalu oraz wyższą, możliwą do uzyskania rentowność w porównaniu z lokalami o dużej powierzchni. Największym zainteresowaniem inwestorów cieszą się mieszkania w inwestycjach: Osiedle na Woli w Warszawie, Kamienna 145 we Wrocławiu, Przy Mogilskiej w Krakowie, Baltea Apartments w Gdańsku oraz drugim etapie Ceglanej Park w Katowicach. Ceny mieszkań w zależności od miasta zaczynają się od 250 tys. zł.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal  

Inwestorzy poszukający mieszkań pod wynajem decydują się zazwyczaj na najmniejsze lokale, głównie funkcjonalnie zaprojektowane kawalerki lub dwupokojowe mieszkania o kompaktowym metrażu. Wybierają inwestycje w centrach miast lub dobrze z nimi skomunikowane. Mamy w ofercie szereg projektów z apartamentami inwestycyjnymi o charakterze aparthotelowym, które przyszli nabywcy będą mogli wynajmować we własnym zakresie. W Trójmieście takie lokale dostępne są w dwóch inwestycjach – Atal Baltica Towers, zlokalizowanej przy Alei Gen. Hallera, 800 metrów od Zatoki Gdańskiej oraz Modern Tower powstającej w Gdyni przy ulicy Kazimierza Górskiego, w pobliżu gdyńskiego centrum biznesowego. 

Projekty z lokalami inwestycyjnymi mamy także w Warszawie. Na Pradze Południe w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych prawobrzeżnej Warszawy powstaje Nowa Grochowska Mikroapartamenty Inwestycyjne, a projekt Nowy Targówek Mikroapartamenty Inwestycyjne usytuowany jest w sąsiedztwie nowo otwartej stacji drugiej linii metra. 

We Wrocławiu w sprzedaży są lokale w Krakowska 37 Apartamenty Inwestycyjne. W Krakowie natomiast budujemy Bagry Park Apartamenty Inwestycyjne. Poza tym, realizujemy atrakcyjne inwestycje zlokalizowane w centrach miast jak m.in. katowicki projekt Sokolska 30 Towers, prestiżowe osiedle Atal Residence powstające na krakowskim Zabłociu, czy poznańską Rezydencję Chwaliszewo, które są równie interesujące dla inwestorów. 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 

Z całą pewnością osoby chcące zainwestować w nieruchomości najbardziej przyciąga teraz nasza, prestiżowa inwestycja Bliska Wola Tower, która będzie największym budynkiem mieszkalnym w Warszawie. Trójgłowy wieżowiec będzie miał 92 metry wysokości i 27 kondygnacji naziemnych oraz czterokondygnacyjny parking. Z wyższych pięter będzie się roztaczał spektakularny widok na centrum Warszawy. W październiku tego roku budynek osiągnie docelową wysokość, a do użytku oddany zostanie w drugiej połowie 2021 roku. Projekt obejmuje realizację 1500 lokali, pasażu handlowo-usługowego i dwupoziomowej części gastronomicznej oraz części biurowej z niespełna 10 tys. mkw. powierzchni. Inwestorzy najczęściej wybierają tu apartamenty inwestycyjne o małym metrażu jedno lub dwupokojowe o wartości do 500 tys. zł. 

Osoby poszukujące lokali w nieruchomościach premium, o wysokiej rentowności, wyróżniających się dobrą lokalizacją i standardem, interesują się także gotowymi lokalami na wynajem w apartamentowcu Jerozolimskie Invest. To obiekt z recepcją i podziemnym parkingiem oraz dogodnym połączeniem z drogami wjazdowymi do Warszawy, położony 9 minut jazdy od lotniska Okęcie. Klimatyzowany, nowoczesny, elegancki, modnie i funkcjonalnie urządzony lokal można tu kupić w cenie od 275,5 tys. zł. 

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Z uwagi na zróżnicowaną ofertę lokalową w zakresie parametrów lokalizacyjnych i fizycznych, a także charakteru inwestycyjnego trudno ocenić, która z naszych inwestycji cieszy się największą popularnością. Część klientów poszukuje niewielkich metraży w typowych inwestycjach mieszkaniowych, jak nasze Osiedle Zielone czy Osiedle Pastelowe w celu wynajmu długoterminowego i czerpania z niego korzyści. Trzeba jednak zaznaczyć, że duże zainteresowanie wzbudza również zrealizowane przez nas w sercu Gdańska przedsięwzięcie Grano Residence, które zachwyca unikalną architekturą i dwuskładnikową formułą - apartamenty mieszkaniowe i condohotel. Interesujący dla inwestorów jest też projekt Sol Marina za sprawą jedynej w Polsce mariny, zapewniającej nabywcom apartamentów możliwość zakupu prywatnego miejsca do cumowania jachtów i łodzi motorowych. 

W ramach wymienionych inwestycji klienci wybierają głównie lokale z pięknym widokiem, nasłonecznione, o funkcjonalnym rozkładzie zapewniającym możliwość zaaranżowania przestrzennej strefy dziennej, jak i komfortowej strefy sypialnianej - w przypadku lokali wybieranych pod zamieszkanie lub posiadających program użytkowy, pozwalający na maksymalne wykorzystanie przestrzeni pod lokalizację miejsc noclegowych - w przypadku lokali wybieranych pod wynajem.   

 

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest  

Największym zainteresowaniem wśród osób lokujących nadwyżki finansowe w zakup mieszkań cieszą się inwestycje, które znajdują się w bardzo dobrych lokalizacjach, przede wszystkim w pobliżu stacji metra. Takie projekty uważane są za najbezpieczniejsze ze względu na przekonanie klientów, że w dłuższej perspektywie nie stracą na wartości, bo zawsze będą chętni by wynająć mieszkanie w takich lokalizacjach. Obecnie realizujemy dwa tego typu projekty, które położone są w odległości do 5 minut pieszo od metra. Pierwszą z nich jest Metro Park na Bielanach przy stacji Słodowiec, a drugą  Apartamenty Oszmiańska 20 w pobliżu stacji Targówek Mieszkaniowy. Najczęściej wybierane są w nich lokale jedno i dwupokojowe. Ceny zaczynają się od 267 tys. zł.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

We wszystkich inwestycjach notujemy zainteresowanie inwestorów, lokujących nadwyżki finansowe. Zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy stopy procentowe są niskie, a inwestowanie kapitału w instrumenty finansowe czy lokaty bankowe charakteryzuje się niską stopą zwrotu.

Specjalnie dla osób młodych lub poszukujących inwestycji oferujemy nowy format lokali – mikroapartamenty Modern Space w sąsiedztwie projektu City Sfera w warszawskich Włochach. W dwóch budynkach Modern Space znajdą się 402 lokale o metrażach od 17 mkw. do 39 mkw. Na parterze planowane są lokale usługowe i sklepy, a na pierwszym piętrze przestrzeń przeznaczona m.in. na centrum medyczne. Recepcja z portierem, monitoring i ochrona zapewnia bezpieczeństwo, a strefa ogólnodostępnych usług, jak pralnia, suszarnia, fitness, strefa biurowa podnoszą standard inwestycji. Lokalizacja w pobliżu ośrodków biznesowych gwarantuje doskonałą stopę zwrotu. Możliwość wykończenia pod klucz i  odpisania podatku VAT to kolejne atuty Modern Space. To idealna inwestycja pod względem lokowania kapitału. Pierwsza oferta mieszkań w Warszawie w najbardziej poszukiwanym, małym metrażu i tak wysokim standardzie wykończenia oraz pakietem usług dodatkowych.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper 

W polu zainteresowania inwestorów znajdują się przede wszystkim mieszkania o mniejszych metrażach - około 30 mkw., zlokalizowane blisko centrum lub w dobrze skomunikowanych z nim częściach miasta. W naszej ofercie wyjątkową propozycją dla grupy nabywców inwestycyjnych są apartamenty w osiedlu Lokum Vena w sercu Wrocławia. To realizacja łącząca doskonałe położenie w pobliżu Ostrowa Tumskiego z unikatową oprawą architektoniczną w postaci odrestaurowanej, historycznej zabudowy. W ramach trwającej aktualnie promocji mieszkania o powierzchni około 30 mkw. w tej inwestycji kupić można za niespełna 400 tys. zł. 

Atrakcyjną opcją dla inwestorów są również lokale w osiedlu Lokum Porto, które powstanie w pobliżu Odry na wrocławskim Starym Mieście. Ceny mieszkań liczących około 30 mkw. zaczynają się tam od 320 tys. zł. 

Na rynku krakowskim ciekawą ofertę stanowią mieszkania w inwestycji Lokum Salsa, którą realizujemy na Zabłociu, niedaleko Bulwarów Wiślanych i Kazimierza. Lokale o powierzchni powyżej 70 mkw. zostały zaprojektowane w taki sposób, by możliwy był ich łatwy podział na mniejsze jednostki. Dzięki temu w ramach jednego zakupu zyskać można 2, a nawet 3 niezależne mieszkania o metrażu od 21 mkw. do 42 mkw. Z uwagi na atrakcyjną lokalizację i funkcjonalne układy mieszkań powodzeniem wśród nabywców poszukujących nieruchomości przeznaczonych na wynajem cieszą się również nasze, krakowskie projekty – Lokum Siesta i Lokum Vista.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Od wielu miesięcy a nawet lat widzimy duże zainteresowanie klientów lokujących nadwyżki finansowe w mieszkania. Wynika to oczywiście z bardzo niskiego oprocentowania lokat bankowych, dla których inwestycja w mieszkanie stanowi bardzo rozsądną alternatywę. W związku z kolejną obniżką oprocentowania depozytów, spodziewamy się utrwalenia tego trendu. Jeśli chodzi o zainteresowanie w konkretnych inwestycjach, to w każdym z aktualnie realizowanych projektów widzimy zbliżony, wysoki udział klientów gotówkowych. Zainteresowanie rozkłada się równomiernie pomiędzy większe, trzy i czteropokojowe mieszkania w warszawskiej inwestycji Na Bielany oraz mniejsze, jedno i dwupokojowe lokale w inwestycji Omulewska 26. Przykładamy dużą wagę do wyboru atrakcyjnych i perspektywicznych lokalizacji, tak by budowane przez nas mieszkania stanowiły atrakcyjną, długofalowa lokatę kapitału.

Edyta Kołodziej, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Nickel Development

Największym zainteresowaniem ze strony inwestorów cieszą się mieszkania i apartamenty w poznańskiej inwestycji ST_ART Piątkowo, zlokalizowanej przy ulicy Lechickiej. Najwięcej zapytań dotyczy mieszkań o powierzchni do 45 mkw.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 

 

Szczególnym zainteresowaniem klientów inwestycyjnych cieszy się nasz budynek w sąsiedztwie warszawskiej Starówki – Apartamenty Przy Arsenale, który usytuowany jest 300 metrów od parku Krasińskich, 700 metrów od warszawskiej Starówki i Teatru Wielkiego, 400 metrów od placu Bankowego. Najważniejszą cechą nieruchomości jest jej lokalizacja, a w przypadku Apartamentów Przy Arsenale lokalizacja jest unikatowa.

 

Jarosław Kozak, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa 

Inwestycja Atol w Gdańsku  jest stworzona dla ludzi chcących lokować nadwyżki finansowe w nieruchomościach. Atutem oferty jest wysoki standard wykończenia oraz rozplanowanie przestrzeni, odpowiadające na potrzeby wynajmu krótko i długoterminowego. Klienci najchętniej wybierają mieszkania małe lub lokale inwestycyjne z VAT 23 proc. Duży atut inwestycji to łatwe do aranżacji lokale typu studia o powierzchni 50 - 60 mkw. 

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

W naszych inwestycjach, zarówno w Wieliszewie, jak i w Łomiankach grupą docelową są osoby, które chcą zamieszkać z dala od zgiełku miasta, w otoczeniu zieleni, ceniące ekologiczne i inteligentne rozwiązania. Niewielki procent nabywców to klienci typowo inwestycyjni, którzy najczęściej kupują lokale o powierzchni do 40 mkw. Takie mieszkania w naszych realizacjach zostały już sprzedane, ale ruszamy właśnie z nowym projektem – Osiedle Natura 2 w Wieliszewie. W ofercie znajdzie się 230 mieszkań o powierzchni od 29 mkw. do 73 mkw. z windami, garażami podziemnymi i rozwiązaniami ARIA Eco Smart. Klienci inwestycyjni znajdą wśród nich ciekawe propozycje. 

Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska

Niewątpliwie największym zainteresowaniem cieszą się nasze inwestycje na warszawskim Mokotowie, czyli Holm House oraz Jaśminowy Mokotów. Stanowią one większość sprzedawanych w ostatnim czasie mieszkań. Wynika to przede wszystkim z lokalizacji osiedli. Z jednej strony z bliskości do biznesowego serca Warszawy, dobrego dojazdu do centrum i innych dzielnic, a z drugiej strony do spokojnych terenów zielonych, które pozwalają na wypoczynek i stały kontakt z przyrodą. Jeśli chodzi o wielkość mieszkania, największą popularnością cieszą się lokale trzypokojowe, choć w ostatnim miesiącu widzimy również wzrost zainteresowania mieszkaniami dwupokojowymi.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska 

W ostatnich miesiącach zauważyliśmy istotny wzrost liczby osób, które lokują nadwyżki finansowe w zakup nieruchomości. Analiza naszej sprzedaży w bieżącym roku pokazuje, że udział klientów finansujących zakup ze środków własnych to około 60 proc. 

Warto zauważyć, że w naszej ofercie znajduje się duża liczba mieszkań, które spełniają wymogi inwestorów, świetnych pod wynajem. We Wrocławiu realizujemy inwestycję Zajezdnia Wrocław na klimatycznym Nadodrzu, w której dominują jednopokojowe lokale typu studio o powierzchni od 27 mkw. do 32 mkw. Ceny zaczynają się od 269 900 zł. W budynku zaprojektowaliśmy także kilkupokojowe mieszkania do 56 mkw. a także lokale usługowo-handlowe, klub mieszkańca i halę garażową. 

 

Autor: Dompress.pl 

dompress : :
lip 22 2020 Jakie wakacyjne promocje na mieszkania mają...
Komentarze: 0

W których inwestycjach kupimy mieszkanie w letniej promocji? Na jakie lokale dostaniemy rabat? Jak duży? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Na stronach internetowych poszczególnych inwestycji regularnie publikujemy listę mieszkań w promocji, w cenie obniżonej nawet o 500 zł/mkw., co daje oszczędność w cenie za mieszkanie do 50 tys. zł. Ponadto, w lipcu dla wybranych inwestycji kontynuujemy promocję 3x0, którą wprowadziliśmy w drugim kwartale br. W ramach oferty 3x0 klienci mają możliwość podpisania umowy rezerwacyjnej na 2 tygodnie bez konieczności dokonywania wpłaty oraz bezkosztowego rozwiązania umowy deweloperskiej. Dodatkowo w części naszych projektów oferujemy harmonogram wpłat 20/80. To oznacza, że tylko 20 proc. ceny mieszkania należy wpłacić przy podpisaniu umowy, a 80 proc. dopiero przed odbiorem lokalu.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Wakacyjne promocje wprowadzamy co roku. Tego lata klienci, którzy kupią mieszkanie o powierzchni powyżej 60 mkw. w warszawskiej, prestiżowej inwestycji Bliska Wola Tower za garaż zapłacą 1 zł. Oferta dotyczy ograniczonej liczby mieszkań. Na podobną promocję mogą liczyć nabywcy, którzy zdecydują się zamieszkać na Osiedlu Tysiąclecie w Katowicach w jednym z trzech budynków, które oddamy do użytku za kilka miesięcy.  

Mamy także w  ofercie gotowe do zamieszkania lokale w prestiżowym apartamentowcu Jerozolimskie Invest, położonym zaledwie 9 minut jazdy od warszawskiego lotniska Okęcie. Klimatyzowane apartamenty o metrażu od 23 mkw. do 61 mkw. składające się z salonu z aneksem kuchennym i łazienki, a większe z dodatkową sypialnią są wykończone pod klucz i nowocześnie oraz funkcjonalnie wyposażone. Wybrane lokale w tym obiekcie można kupić z rabatem w wysokości 1 tys. zł za mkw.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

W odpowiedzi na potrzeby klientów regularnie wprowadzamy różnego rodzaju oferty promocyjne. Aktualnie są nimi objęte wybrane lokale we wszystkich naszych przedsięwzięciach wrocławskich i krakowskich. Na atrakcyjne rabaty mogą na przykład liczyć klienci kupujący mieszkania w kameralnym osiedlu Lokum Villa Nova, którego budowa dobiega końca. W tym projekcie będzie można wprowadzić się do wybranego apartamentu jeszcze w tym roku.

Osoby decydujące się na zakup mieszkania w inwestycji Lokum Monte w Sobótce pod Wrocławiem otrzymają upust, który pomoże sfinansować wykończenie lokalu w ramach programu Lokum pod klucz. Nabywcy lokali w Lokum Porto mogą natomiast skorzystać z bonifikaty na miejsca postojowe w garażu podziemnym, których cena została obniżona z 39 tys. zł do 10 tys. zł.

Wyjątkowe propozycje przygotowaliśmy także dla klientów w Krakowie. Są to nie tylko obniżki cen lokali, ale także komfortowy system płatności 10/90. Ponadto, nabywcy wybierający mieszkania trzy i czteropokojowe w inwestycji Lokum Siesta otrzymają w cenie miejsce w garażu podziemnym.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

W tym roku postanowiliśmy promocjami zachęcić naszych klientów do zakupu mieszkań w okresie letnim. W celu wybraliśmy po kilka mieszkań w każdym z naszych projektów i oferujemy je w specjalnych, wakacyjnych cenach.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Nie planujemy szczególnych promocji na okres wakacji. W tej chwili mamy promocję na wybrane mieszkania trzypokojowe w inwestycji na warszawskim Tarchominie – miejsce postojowe gratis. Jest to związane z wymogiem wybudowania miejsc postojowych w ilości większej niż ilość mieszkań.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest 

Wprowadziliśmy wakacyjne promocje w naszych inwestycjach, m.in. w dwóch projektach na warszawskich Bielanach – Metro Park i Apartamenty Przy Agorze 6. Podobnie na Targówku, gdzie zlokalizowane są inwestycje Warszawski Świt i Apartamenty Oszmiańska 20. Jeszcze w te wakacje zakończymy budowę inwestycji Apartamenty Okopowa 59A, gdzie dostępne są ostatnie mieszkania i lokale usługowe. Promocje dotyczą obniżek cen na wybrane mieszkania, a także harmonogramów płatności. Mamy również rabaty na miejsca postojowe.

Edyta Kołodziej, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Nickel Development

Wakacyjną ofertę specjalną wprowadziliśmy w inwestycji ST_ART Piątkowo. Promocją objętych zostało 5 mieszkań o różnej powierzchni, z których większość jest położona na wyższych piętrach wieżowca. Usytuowanie lokali pozwala cieszyć się widokiem panoramy miasta niezależnie od kierunku, w którym wychodzą okna. W ramach oferty można uzyskać łącznie nawet do 26 tys. zł rabatu na mieszkanie oraz miejsce postojowe w hali garażowej. Ceny nominalne mieszkań, o których mowa mieszczą się w przedziale od 371,4 tys. zł do 692,8 tys. zł, natomiast w całej inwestycji ceny zaczynają się od 290 tys. zł. 

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

Oferujemy klientom specjalne promocje wakacyjne, które obejmują mikroapartamenty w inwestycji Modern Space w kwocie od 214 tys. zł, gotowe do zamieszkania lokale w City Sfera w cenie od 8,8 tys. zł/mkw. i mieszkania w projekcie Praga Arte w promocji od 8,7 zł/mkw. Ponadto, wprowadziliśmy promocję mieszkań na 1 piętrze „Wszystkie mieszkania w jednej cenie!” w inwestycji Mój Ursus, które są do nabycia za 7999 zł/mkw. Dodatkowo, w pierwszym etapie projektu Mój Ursus wszystkie mieszkania objęte są wakacyjną promocją, zarówno cenową, jak i związaną z atrakcyjnym  finansowaniem w systemie 20/80 proc. Klucze do gotowego własnego M będzie można odebrać w tu jeszcze w tym roku. W promocji są też niemal gotowe mieszkania do odbioru planowanego na ten rok w inwestycji Forum Wola w cenie 8899 zł/mkw.

Jarosław Kozak, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Jesteśmy otwarci na negocjacje i dbamy o to, aby ceny były atrakcyjne, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i inwestycyjnych. Osoby zainteresowane inwestycją Atol w Gdańsku mają szansę skorzystać z wakacyjnej promocji i rabatu nawet do 30 tys. zł na mieszkania powyżej 69 mkw., a na wybrane lokale o powierzchni 50 - 60 mkw. obowiązują rabaty do 15 tys. zł. Mieszkania o metrażu powyżej 69 mkw. oferujemy ze standardowym miejscem garażowym w cenie lokalu.

W Letniej Promocji najtańsze mieszkanie można kupić w cenie 504 812 zł brutto (metraż 56,48 mkw.). Natomiast mieszkanie o pow. 69,42 mkw. wraz z loggią (8,5 mkw.) oraz miejscem parkingowym w garażu gratis (o wartości 29 900 zł brutto) jest do nabycia w cenie 640 tys. zł brutto.

Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska

Jak co roku uwzględniliśmy w promocji wakacyjnej poszczególne mieszkania we wszystkich, naszych osiedlach. Dla zainteresowanych kupnem przygotowaliśmy mieszkania w wyjątkowych cenach, które są odpowiedzią na to, czego poszukują teraz nabywcy. Dużą część wakacyjnej oferty specjalnej stanowią lokale dostępne na parterach, z balkonami, dwu lub trzypokojowe na osiedlach: Mickiewicza, Jaśminowy Mokotów, Holm House i Park Skandynawia.

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

W Osiedlu Łomianki w ramach wakacyjnej promocji pokrywamy klientom koszty aktów notarialnych. W Osiedlu Natura w Wieliszewie wszystkie mieszkania zostały sprzedane, ale… najważniejszym celem w czasie tych wakacji jest dla nas rozpoczęcie przedsprzedaży mieszkań w Osiedlu Natura 2 w Wieliszewie. W ofercie znajdzie się 230 mieszkań o metrażu od 29 mkw. do 73 mkw. z windami, garażami podziemnymi oraz rozwiązaniami Aria Eco Smart. Klienci będą mogli skorzystać z promocji przygotowanej w związku z rozpoczęciem sprzedaży lokali. 

Zbigniew Juroszek, prezes Atal 

Proponujemy klientom atrakcyjne programy i promocje przez cały rok. Jest to między innymi korzystna oferta programów wykończeniowych czy bony na zakup materiałów wykończeniowych i dekoracyjnych. Ponadto, prowadzimy specjalne akcje promocyjne oferując upusty cenowe we wszystkich osiedlach. Terminy poszczególnych działań promocyjnych są powiązane głównie z wejściem do sprzedaży poszczególnych projektów, a każda promocja jest dopasowana do inwestycji. Okres wakacyjny jest natomiast czynnikiem mniej istotnymi w kontekście prowadzonych działań marketingowych.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Wprowadziliśmy  letnie promocje na mieszkania w trzech inwestycjach zlokalizowanych w Gdańsku: w Osiedlu Zielonym w Jasieniu, Osiedlu Pastelowym w Łostowicach oraz w prestiżowym apartamentowcu Grano Residence na Wyspie Spichrzów. Na wybrane lokale oferujemy obniżki cen od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Klienci mogą również skorzystać z rabatu w wysokości 10 tys. zł na zakup mieszkania w osiedlu Nowe Rokitki zlokalizowanym na przedmieściach Tczewa. Ponadto, oferujemy promocję “Poleć i odbierz” skierowaną do obecnych klientów, którzy dzięki poleceniu naszych mieszkań mogą odebrać sprzęt iRobot Roomba. Przygotowaliśmy także oferty specjalne na pakiety internetu od 1 zł w realizowanych przez nas inwestycjach.

 

Autor: Dompress.pl

dompress : :
lip 15 2020 Ile mieszkań w ostatnich miesiącach sprzedali...
Komentarze: 0

Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy w drugim kwartale tego roku? Czy w tym samym okresie 2019 roku popyt był wyższy? O ile? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

W pierwszym półroczu 2020 roku Develia sprzedała 423 lokale na podstawie umów deweloperskich i przedwstępnych, w porównaniu z 618 mieszkaniami, które trafiły do nabywców w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z powodu lockdown-u i dużej niepewności odnośnie rozwoju sytuacji na początku drugiego kwartału sprzedaż wyhamowała. W kwietniu zanotowaliśmy ujemną sprzedaż (-7 lokali), ponieważ utrudnione było prowadzenie niemal każdej działalności gospodarczej, a klienci obawiali się o przyszłość i wstrzymywali z decyzjami dotyczącymi zakupu mieszkania. W kolejnych miesiącach wraz z odmrażaniem gospodarki, sytuacja zaczęła wracać do normy i obserwowaliśmy stopniowy wzrost zainteresowania ofertą. W maju br. sprzedaliśmy 40 mieszkań, a w czerwcu 79 lokali. Wyraźnie widoczna jest tendencja wzrostowa, jednak klienci są nadal ostrożni w podejmowaniu decyzji.

Zbigniew Juroszek, prezes zarządu Atal

Zainteresowanie mieszkaniami jest nadal duże. W kwietniu, maju i czerwcu br. we wszystkich siedmiu aglomeracjach, gdzie prowadzimy działalność, zakontraktowaliśmy odpowiednio 177, 194 i 165 lokali. Natomiast od stycznia do czerwca 2020 roku zakontraktowaliśmy w sumie 1287 lokali. Co istotne, w kolejnych miesiącach drugiego kwartału notowaliśmy coraz większe zainteresowanie klientów ofertą i rosnącą liczbę zawieranych umów rezerwacyjnych. W kwietniu było ich 141, w maju - 200, a w czerwcu – 281. Wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku są o 40 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy sprzedaliśmy 904 lokale. Był to rekordowy wynik w historii firmy w ujęciu kwartalnym.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Według wstępnych danych J.W. Construction zawarła w drugim kwartale 2020 roku 130 umów i rezerwacji. W analogicznym okresie rok wcześniej firma zakontraktowała 208 lokali. Spadek liczby zawartych, nowych umów spowodowany był epidemią COVID-19. Ponadto, w efekcie paraliżu urzędów w okresie lockdown-u spółka nie wprowadziła zaplanowanych na drugi kwartał nowych projektów.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

W drugim kwartale 2020 roku sprzedaliśmy 41 mieszkań. W tym samym kwartale rok wcześniej nabywców znalazło 61 mieszkań.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Drugi kwartał bieżącego roku był dla nas bardzo udany. Sprzedaliśmy w omawianym okresie 180 mieszkań. To więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy nabywców znalazło 167 lokali. W tym roku planujemy oddać do użytku 656 mieszkań w ramach inwestycji realizowanych w Warszawie, tj. Stalowa 39, Atelier Praga 2, Osiedle Orso, a także Enclave – etap drugi w Pruszkowie, Centreville we Wrocławiu i Cerisier Résidence w Poznaniu.

Edyta Kołodziej, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Nickel Development

Drugi kwartał tego roku zamknęliśmy wynikiem o 27 proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku minionego. Mamy wiele powodów do satysfakcji, ponieważ te wyniki pokazują słuszność naszego podejścia, tj. pozostawania w ciągłej dyspozycji dla klientów. Przez cały okres kwarantanny dyżurowaliśmy i nie ograniczyliśmy się tylko do kontaktu online.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

W marcu wprowadzono istotne ograniczenia w celu zapewnienia zdrowia publicznego, co wpłynęło na gospodarkę w tym miesiącu i w kwietniu. Efekt ten był coraz mniej odczuwalny w maju i czerwcu. Najwyższą sprzedaż zanotowaliśmy w czerwcu. Wyraźnie widać trend powrotu do decyzji zakupowych pod koniec drugiego kwartału.

Podjęliśmy kroki w celu ochrony swoich klientów i pracowników, wprowadzając aplikacje do sprzedaży oraz usług zdalnych, video chat i podpis elektroniczny. W tym okresie przeszliśmy na pracę zdalną, kontynuując działania i sprzedaż, prace budowlane także odbywały się niemal bez przerwy. W Grupie Robyg notujemy istotnie większy ruch ze strony klientów telefonicznie i internetowo. Jesteśmy w pełni przygotowani na taką obsługę klientów. Wiele elementów zostanie już na trwałe w kanałach online, co w przyszłości usprawni proces analizy i podejmowania decyzji z punktu widzenia klienta. Okazuje się, że wszystkie parametry można nawet lepiej sprawdzić i porównać bez wychodzenia z domu, mając dostęp do pełnej dokumentacji, wizualizacji, projektów, a nawet wirtualnych spacerów po inwestycji.

Potencjał sprzedażowy spółki na kolejne kwartały jest wysoki. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 1500 lokali, a zasoby gruntów umożliwiają wybudowanie około 17 500 mieszkań.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Negatywny wpływ lockdown-u na wyniki sprzedaży w naszej branży był nieunikniony. W okresie blisko 2 miesięcy istniały rozmaite ograniczenia dotyczące możliwości zrobienia podstawowych zakupów. Nie były to okoliczności sprzyjające podejmowaniu decyzji odnośnie zakupu mieszkań. W przypadku naszej firmy na zmniejszenie sprzedaży wpływ miała przede wszystkim decyzja o wstrzymaniu wprowadzenia na rynek mieszkań w dwóch nowych budynkach, co znacznie ograniczyło ofertę sprzedaży.

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

Sprzedaż łączna w drugim kwartale br. w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku kształtuje się na tym samym poziomie. Prawdopodobnie byłaby nawet wyższa gdyby w Osiedlu Natura nie zostały sprzedane prawie wszystkie mieszkania już pod koniec ubiegłego roku. W czerwcu br. zostały nam w ofercie tej inwestycji tylko dwa lokale. Z kolei Osiedle Łomianki cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem. Zakończyliśmy budowę pierwszego etapu inwestycji. Klienci mogą zobaczyć, jak wygląda projekt, co działa korzystnie na wyniki sprzedaży. W tym przypadku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o blisko 60 proc. Spowolnienie z powodu pandemii było krótkotrwałe i widoczne jedynie w kwietniu br. 

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

W marcu i kwietniu bieżącego roku zanotowaliśmy spadek sprzedaży spowodowany wdrożonymi przez władze obostrzeniami oraz niepewnością społeczeństwa związaną z wyhamowaniem globalnej gospodarki. Od maja natomiast widoczne było już zwiększone zainteresowanie zakupem mieszkań wśród naszych klientów.

 

Autor: Dompress.pl

dompress : :
lip 14 2020 Home Invest świętuje i maluje Przyszłość...
Komentarze: 0

Grupa Kapitałowa Home Invest obchodzi w tym roku jubileusz 15-lecia działalności deweloperskiej. Podsumowuje dotychczasowe osiągnięcia i przedstawia plany na przyszłość. W czerwcu br. miało miejsce uroczyste odsłonięcie muralu – Przyszłość na Woli, który został namalowany na ścianie budynku flagowej inwestycji Apartamenty Okopowa 59A w Warszawie. W uroczystości m.in. udział wzięli przedstawiciele Urzędu Dzielnicy Wola, na czele z Robertem Rafałowskim, zastępcą Burmistrza Dzielnicy Wola.

Mural zatytułowany - Przyszłość na Woli, autorstwa Katarzyny Boguckiej powstał na bocznej elewacji ośmiopiętrowego budynku w prestiżowym projekcie Apartamenty Okopowa 59A. Wyjątkowy charakter tej inwestycji, zrealizowanej przez Home Invest, nadają ciekawe rozwiązania architektoniczne, w tym m.in. przeszklona elewacja oraz reprezentacyjny hol wejściowy z recepcją. Wyróżniający się swoją klasą projekt powstał w pobliżu biznesowego centrum Warszawy, na stołecznej Woli, gdzie firma rozpoczęła swoją działalność.

Kilkanaście lat temu deweloper zadebiutował tam wieloetapowym projektem Wola Prestige przy ulicy Jana Kazimierza 64. Od tego czasu dzielnica przeszła spektakularną transformację. Swój udział w procesie zmian miała także firma Home Invest, w wydatny sposób przyczyniając się do wzrostu zasobów mieszkaniowych Woli.

Dzięki stworzonemu muralowi wzbogaciła infrastrukturę dzielnicy także w aspekcie artystycznym. Mural przedstawiający Radosną, Nowoczesną i Pełną życia – Przyszłość na Woli wykonała firma Good Looking Studio. Ta niepowtarzalna realizacja w naturalny sposób wpisała się już w przestrzeń publiczną tej części stolicy.    

- Jubileuszowy rok to dla nas czas podsumowań i tworzenia strategii na przyszłość. W ciągu ostatnich 15 lat udało nam się zbudować silną Grupę Kapitałową, która zrealizowała w Warszawie kilka tysięcy mieszkań. W najbliższych latach planujemy nadal zwiększać udział firmy w warszawskim rynku nieruchomości. Pragnę podziękować wszystkim naszym klientom, kontrahentom, wykonawcom oraz partnerom, a przede wszystkim pracownikom za zaangażowanie i dotychczasową, udaną współpracę, która pozwoliła firmie osiągnąć obecną silną pozycję w branży deweloperskiej – mówi Grzegorz Barbachowski, prezes zarządu Home Invest.  

- Cieszę się również, że mogliśmy przyczynić się do ewolucji warszawskiej Woli, która jest dla nas miejscem szczególnym. Przez ostatnie lata dzielnica zmieniała się na naszych oczach. Mural, który powstał w inwestycji Apartamenty Okopowa 59A stanowi symboliczne zwieńczenie naszego dotychczasowego wkładu w jej rozwój – dodaje Grzegorz Barbachowski.     

Grupa Kapitałowa Home Invest w ciągu ostatnich 15 lat uzyskała pozycję jednej z najbardziej uznanych i liczących się firm deweloperskich w Warszawie. W jej portfolio znajdują się m.in. takie projekty, jak Wola Prestige, Miłosna Park, Krasińskiego 58, Na Sokratesa, Monte Verdi, Willa Ochota, Warszawski Świt, Metro Park, Apartamenty Oszmiańska 20, czy Apartamenty Przy Agorze 6.

W ostatnich latach deweloper wprowadził na warszawski rynek ponad 2200 mieszkań i przygotowuje kolejne projekty, których realizacja przyczyni się do powstania ponad 3000 nowych lokali. Firma stworzyła solidny potencjał inwestycyjny i planuje dalszy rozwój na terenie Warszawy.

dompress : :
lip 09 2020 Covid-19 vs. kryzys 2008 w mieszkaniówce...
Komentarze: 0

Czym różni się zastój wywołany przez Covid-19 od kryzysu z 2008 roku? Jaki wywarł wpływ na rynek mieszkaniowy? Czy w opinii deweloperów, scenariusz sprzed lat może się powtórzyć? W których aspektach? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Obecną sytuację na rynku trudno porównać do kryzysu z 2008 roku, który był wywołany przez typową bańkę spekulacyjną. Dodatkowo rynek wygląda całkiem inaczej, jeśli spojrzymy na ceny i zdolność nabywczą klientów, podaż mieszkań czy zakres dostępnej oferty. 

Biorąc pod uwagę obecne zarobki i zdolność kredytową nabywców, aby sytuacja była podobna w zakresie dostępności mieszkań, ceny lokali powinny być dziś niemal dwukrotnie wyższe. Aktualnie, według wyliczeń NBP, za średni zarobek Polacy mogą kupić teraz przeciętnie 0,82 mkw. mieszkania, a w 2007 roku było to tylko 0,48 mkw.

Obecnie także oferta mieszkaniowa jest najniższa w historii, a wskaźnik wyprzedaży na rekordowo niskim poziomie, dwóch kwartałów. W najbliższym czasie możemy oczywiście oczekiwać spadku sprzedaży, jak również wstrzymania wielu nowych inwestycji. Brak nowej oferty, spotęgują problemy z uzyskaniem pozwoleń na budowę i koniecznych uzgodnień. Pod tym względem pierwszy kwartał 2020 roku był bardzo słaby, a drugi będzie jeszcze gorszy i nie należy spodziewać się poprawy w kolejnych miesiącach.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Obecna sytuacja jest zgoła odmienna od kryzysu, jaki miał miejsce w 2008 roku. Na tę chwilę sytuację z koronawirusem postrzegamy jako zjawisko, które w długiej perspektywie nie powinno mieć znaczącego wpływu na rynek pierwotny. Jest jeszcze zbyt wcześnie na właściwą ocenę sytuacji oraz prognozowanie potencjalnego wpływu, zarówno na popyt na rynku pierwotnym, jak i na ceny mieszkań. Trudno bowiem przewidzieć wszystkie możliwe skutki i czas, w jakim pandemia będzie wpływała na znajdujący się dotychczas w wysokiej fazie aktywności rynek nieruchomości. 

Jeśli jednak chodzi o wyniki sprzedaży, w maju zaobserwowaliśmy odbicie i spodziewamy się powrotu do poziomów sprzedaży zbliżonych do notowanych na początku roku. Ponadto, sytuacja na budowach jest stabilna. Obecnie realizujemy i jednocześnie rozpoczynamy przedsięwzięcia inwestycyjne zgodnie z wcześniej przyjętym planem na ten rok. Nie ma więc przesłanek, które pozwoliłyby przypuszczać, że mamy do czynienia z sytuacją zbliżoną w skutkach do kryzysu z 2008 roku. 

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest 

Sytuacja związana z COVID-19 i ta z 2008 roku są podobne pod tym względem, że ich skutki w pewnym stopniu odczuła cała gospodarka. Jeśli chodzi o aktualną sytuację branży deweloperskiej, nie ma w tej chwili przesłanek, aby powtórzył się scenariusz z 2008 roku. Obserwujemy oczywiście spowolnienie w sprzedaży mieszkań, ale sytuacja już zaczyna wracać do normy. Poza tym, wszystkie nasze inwestycje są realizowane zgodnie z harmonogramem. Planujemy rozpoczęcie budowy kolejnych projektów mieszkaniowych na terenie Warszawy. Nie przewidujemy także znaczących spadków cen na rynku mieszkań. Bardziej prawdopodobna jest ich stabilizacja, a nawet wzrost przy założeniu, że nowa podaż na rynku będzie mniejsza. 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 

Kryzys 2020, wywołany pandemią COVID-19, w niczym nie przypomina kryzysu finansowego z lat 2008 - 2009. Inne będą też jego konsekwencje. Tamten był typowym kryzysem finansowym, w niewielkim tylko stopniu przeniesionym do realnej gospodarki. Nie zbankrutowała wówczas żadna piekarnia, zakład stolarski czy restauracja. Chyba, że wcześniej nabywały opcje walutowe i źle obstawiły kierunek zmian kursów. Kłopoty miały banki i inne instytucje finansowe. Kryzys przebiegał zatem niejako nad głowami realnych konsumentów. Reasumując, kryzys lat 2008 – 2009 zaczął się „od góry i schodził w dół”.

Kryzys 2020 to konsekwencja lockdown-u, decyzji administracyjnej o zamrożeniu życia, m.in. gospodarczego przez rządy prawie wszystkich krajów w obawie przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Decyzja ta dotknęła wszystkich przedsiębiorców, przede wszystkim z realnej gospodarki i usług, z dnia na dzień redukując popyt na ich towary i usługi. W wyniku tej decyzji ucierpieli pracodawcy, wytwórcy i pracobiorcy, którzy w dużej mierze pozbawieni zostali możliwości wykonywania pracy i zarobkowania. Porwały się łańcuchy dostaw, rozszerzając kryzys na nowe obszary gospodarki, ograniczając również podaż. Zanikł popyt, zmalała podaż – prosta recepta na kryzys.  

Należy tez zauważyć, że ten kryzys spadł na nas w innym momencie budowania społeczeństwa dobrobytu. Zasoby firm i ludzi w Polsce są nieporównywalnie większe w porównaniu z tymi, z jakimi mieliśmy do czynienia  12 lat temu.

Biorąc to wszystko pod uwagę, nie wydaje się, by mogła powtórzyć się sytuacja ze znacznym spadkiem sprzedaży mieszkań, ich produkcją i istotnym spadkiem cen. Raczej będziemy mieli zjawisko interwału, straconych kilku miesięcy. To z pewnością odbije się na wynikach firm, przychodach ludzi i wskaźniku optymizmu, skłonności do inwestycji i konsumpcji. 

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

To są dwie zupełnie różne sytuacje. Po pierwsze kryzys z 2008 roku w swojej podstawie miał bańkę związaną z rynkiem nieruchomości w USA. W Polsce także mieliśmy do czynienia z bardzo szybkim, wręcz skokowym wzrostem cen mieszkań, który nie zawsze odpowiadał ich wartości. Rynek po prostu rósł zbyt szybko. 

W tej chwili jesteśmy na zupełnie innym etapie rozwoju rynku, który w prawdzie rośnie od dawna, ale w sposób zrównoważony, stabilny i odpowiadający popytowi oraz rozwojowi gospodarczemu. Obecny kryzys to oczywiście olbrzymie wyzwanie społeczne i gospodarcze, które bez wątpienia odbije się także na kondycji rynku nieruchomości. Myślę jednak, że jest to jedna z gałęzi gospodarki, która ucierpi relatywnie mniej niż inne sektory. Należy brać jednak pod uwagę, zmiany strukturalne na rynku, np. stopniowe zwiększenie znaczenia rynku najmu czy najmu długoterminowego. Nie zmienia to faktu, że nowoczesne mieszkanie to wciąż towar deficytowy i rynek ma przed sobą bardzo stabilne perspektywy długofalowego rozwoju. Myślę, że obecny kryzys na pewno znacznie zahamuje wzrost cen. Nie sądzę jednak byśmy mieli do czynienia z gwałtownymi zmianami.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg SA.

Obecna sytuacja jest całkowicie różna niż ta w 2008 roku. Zarówno popyt, jak i ceny mieszkań utrzymują się na stabilnych poziomach. Odnotowaliśmy właściwie tylko przejściowe przesuniecie sprzedaży. Branża deweloperska, co potwierdzają wstępne badania rynkowe, to jeden z sektorów, który dobrze radzi sobie w obecnej sytuacji. Większość firm bardzo szybko rozbudowała zdalne systemy komunikacji z klientami, by utrzymywać płyną działalność i kontynuować sprzedaż. Zakładamy, że ewentualne, czasowe zawieszenie decyzji zakupowych nie wpłynie na generalny poziom popytu na mieszkania.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 

Przede wszystkim mamy inną sytuację gospodarczą, inny koszt kredytu i inna relację wynagrodzeń do cen mieszkań. Zakładając średnią cenę 8000 zł/mkw., w 2008 roku można było nabyć 0,36 mkw., a w 2019 roku już 0,56 mkw.

W poprzednim okresie inwestorami byli głównie zagraniczni nabywcy, dla których ceny w Polsce były niskie. Zawierali transakcje pakietowe w większości w systemach 10/90 czy 20/80, z których następnie lawinowo zaczęli się wycofywać. Deweloperzy nagle mieli z powrotem w sprzedaży nawet 80 – 90 proc. mieszkań, które uznawali już za sprzedane. 

Nie mamy też obecnie sztucznego stymulatora popytu, jakim były kredyty frankowe, a takie zobowiązania zaciągały osoby, które nie miały zdolności na kredyt w złotówkach. Zakupy były dokonywane często w celach spekulacyjnych, co jeszcze bardziej napędzało wzrost cen.

Obecnie branża zareagowała znacznie szybciej na przewidywane zamrożenie popytu i wiele firm zdecydowało o wstrzymaniu realizacji inwestycji. Według danych GUS, w kwietniu br. rozpoczęto budowę o blisko 40 proc. mniejszej ilości mieszkań niż w kwietniu 2019 roku. Z pewnością wynika to także ze spowolnienia pracy urzędów. 

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Poprzedni kryzys był powiązany z branżą nieruchomości, a obecny nie jest i dlatego uważam, że jego przebieg będzie inny. Staramy się, aby nie powtórzył się scenariusz z ostatniego kryzysu finansowego, bo wyciągnęliśmy z niego wnioski. Wiele natomiast zależy od skuteczności programu odmrażania gospodarki. Trzymamy kciuki za decydentów, aby podejmowali słuszne decyzje, zmierzające do jak najszybszego przywrócenia stanu sprzed epidemii. 

Agata Zambrzycka, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Aria Development 

Covid-19 nie spowoduje takiego kryzysu, jak w roku 2008. Obserwujemy, że sprzedaż powoli się stabilizuje i wraca do poziomu sprzed wybuchu pandemii. Nie widać też nagłych spadków cen na rynku, choć kilka dużych firm zaproponowało większe promocje. W trzecim etapie Osiedla Natura w ofercie zostało kilka ostatnich mieszkań, których ceny podnieśliśmy, w związku z dużym zainteresowaniem. W Osiedlu Łomianki ceny utrzymujemy na podobnym poziomie, jak przed pandemią. 

Ewa Skibińska, marketing manager Grupy BY MADE

Choć w ostatnich miesiącach popyt jest mniejszy niż w okresie sprzed epidemii, już obserwujemy ożywienie na rynku. Po odmrożeniu gospodarki zainteresowanie klientów stopniowo się zwiększa,  choć niektórzy inwestorzy wciąż wstrzymują się z decyzjami.  Analizując skutki epidemii trzeba mieć na uwadze, że w miastach takich jak Wrocław popyt wciąż przewyższa podaż. Budowy realizowane są bez większych zakłóceń, dlatego nie spodziewamy się powtórki z roku 2008. Wciąż mamy do czynienia z duży niedoborem  mieszkań  w Polsce. Po kryzysie sprzed kilkunastu lat deweloperzy stali się ostrożniejsi. Bardziej skłaniają się ku liniowemu niż skokowemu wzrostowi podaży.   

Wrocław jest miastem dynamicznym, rozwojowym, jego potencjał się powiększa. Ludzie chcą tu mieszkać, przyjeżdżają z innych miast i ciągle generują popyt. Inwestycje w świetnych lokalizacjach cieszą się dużym zainteresowaniem, co widać na przykładzie budynku Legnicka 60C, położonym w centrum Wrocławia.  

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Sytuacja, z jaką mamy obecnie do czynienia na rynku nieruchomości i w całej gospodarce ma zupełnie inne podstawy niż kryzys z 2008 roku. Wówczas wszystko było podyktowane załamaniem sektora finansowego. Dopiero później dało się odczuć kryzys w innych sektorach gospodarki. Ówczesny kryzys wywołany był zbyt dużą dostępnością kredytów hipotecznych, które niespłacane wywołały upadek instytucji finansowych. Do tego doszedł spadek wartości obligacji i pęknięcie tzw. bańki cenowej. Obecna sytuacja nie została spowodowana przez problemy sektora finansowego, a przez pandemię.  Przed nią koniunktura w branży deweloperskiej była doskonała. Sprzedaż mieszkań była wysoka, co miało potwierdzenie w rosnącej zasobności Polaków. Ten popyt wprawdzie chwilowo się zatrzymał, ale teraz systematycznie się odradza. Covid-19 nie wpłynął również szczególnie mocno na  plany konsumentów dotyczące zakupu mieszkań. Przed pandemią chęć kupna lokalu na rynku pierwotnym deklarowało około 53 proc. konsumentów, a obecnie jest to  około 47 proc. Natomiast zmianie ulega rodzaj  preferowanych nieruchomości. Pandemia sprawiła, że większym zainteresowaniem cieszą się domy, mieszkania z ogrodem czy dużym balkonem lub tarasem. Uważam, że po chwilowym spowolnieniu możemy liczyć na powrót do normalnej sytuacji na rynku nieruchomości. Potwierdzają to sygnały płynące z Azji, która wcześniej uporała się z pandemią.

Autor: Dompress.pl

dompress : :